Vier vrijheid (op je werk)

Vrijheid moet je vieren. Op je werk wel te verstaan. De overheid vindt bevrijdingsdag namelijk wel belangrijk genoeg om er jaarlijks tonnen marketingbudget aan te besteden, maar niet om de hardwerkende burger een dagje vrij te geven.

Elk jaar zo rond half april mogen we ons verheugen op een waar media-offensief omtrent de 4 en 5 mei viering. Moraal van het verhaal: vrijheid is belangrijk (klopt) en niet vanzelfsprekend (ook al waar). Een stukje bewustzijn creëren heet dat in marketingtermen. Niks meer dan dat, want zolang er geen beloning tegenover staat (lees: een dag vrij) kun je van de burger weinig initiatief verwachten. Gelukkig mag je geldverslindende campagnes waarvan het nut niet helemaal duidelijk is tegenwoordig in de categorie “awareness” stoppen.

Flokken weet het goedgemaakt. Iedereen vrij op 5 mei. ‘s Ochtends gezamenlijk een video kijken waar we dat aan te danken hebben en de rest van de dag gezellig bier drinken bij optredens van vaderlandsche B-artiesten.

Om de noodzaak van een extra geschiedenislesje te onderstrepen hier nog even een klassieker uit het archief van Pownews.

Geef een reactie